Nogier Kulak Akupunktur

Kulak derisinde bazı noktalar uyarılarak vücutta çeşitli yanıtlar oluşturulurulmasıyla yapılan bir tedavidir.

Nogier Kulak Akupunktur Nedir?

1950 yıllarında Fransız fizyopatolog Dr.Paul NOGİER, kulak üzerinde yapmış olduğu sayısız bilimsel çalışmaları neticesinde, vücudumuzdaki her organ ve doku sisteminin kulakta sürekli haberleştiği refleks bir noktasının olduğu  ve bu noktaların birleşmesi ile ters cenin (fetus) pozisyonuna tekabül ettiğini sonucuna varmıştır.

Kulaktaki akupunktur noktaları, özel dedeksiyon (tarama) cihazları ile elektriksel prensipler içinde bulunur ve o noktanın elektriksel davranışına göre altın ya da gümüş iğne batırılır. Gerektiğinde iğne yerine; lazer, elektrik akımı, ısı, manyetik akım uyaranları da verilebilir.

Akupunkturun klinik etkileri:

1-Analjezik etki: En çok bilinen ve kullanılan etkilerinden biridir. Baş ağrıları, bel ağrıları, romatizmal ağrılar ve benzeri ağrılarda bazı spesifik noktalar kullanılarak ağrı kesici etkiler sağlanmış olur.

2-Sedasyon (Sakinleştirici) etkisi: Bazı hastalar, tedavi sırasında uykuya dalarlar ve dinçleşmiş, canlanmış olarak uyanırlar. Bu tip hastaların, akupunktur tedavisi esnasında alınan EEG’lerinde delta ve teta dalga aktivitelerinde azalma tesbit edilmiştir. Akupunkturun bu etkisinden; uykusuzluk, anksiyete, ilaç bağımlılıkları, epilepsi ve bazı ruhsal hastalıkların tedavisinde yararlanılır.

3-Homeostazis (Düzenleyici) etkisi:  Vücudun fizyolojik dengeye getirilmesidir.  Bu mekanizma, birçok hastalıkta ciddi olarak düzenleyici, ayarlayıcı etki yapar ve vejetatif sistemin optimum fizyolojik ayarlarına gelmesi için gerekli onarımların yapılmasında  yardımcı olur.

4-İmmuniteyi (Bağışıklık Sistemini) arttırıcı etkisi: Vücudumuzu, bakteri ve virüslerin neden olduğu enfeksiyonlardan koruyan bağışıklık sistemini güçlendirir. Vücudun hastalıklara karşı direncini arttırır. Akupunktur tedavisinden sonra, lökositlerin (beyaz kan hücreleri) arttığı, vücudun direnç gücünü oluşturan gamaglobulinlerin, antikor ve substanslarının kandaki seviyelerinin arttığı tesbit edilmiştir. Bu etkilerinden dolayı, antibiyotik tedavisini gerektiren herhangi bir enfeksiyon hastalığında, tedaviye akupunktur uygulaması da eklenirse, hastanın antibiyotik alma süresinde önemli derecelerde azalma olur.

Akupunktur tedavisinin uygulandığı  hastalıklar

•       Çeşitli disfonksiyonel hastalıkların tedavisi ( kabızlık, idrar şikayetleri, yorgunluk, kulak çınlaması, başdönmesi gibi nörovejetatif hastalıklar…)

•       Analjezi ( migren ve diğer başağrıları, omurga ağrıları, eklem ağrıları, fibromiyalji, enflamatuar hastalıklar)

•       Alışkanlık tedavisi ( aşırı ve  kötü beslenme gibi alışkanlıklar)

Akupunktur ile zayıflamak mümkün mü?

Evet. Bilindiği gibi akupunktur alışkanlık tedavilerinde kullanılır. Kilo verme de beslenme alışkanlıklarının ve yaşam tarzının değiştirilmesi ile mümkün olduğuna göre, bu yeni alışkanlıkların edinilmesi sırasında, akupunktur hastaya çok büyük kolaylıklar sağlar.

•       İştahı düzenler ve sık acıkma krizleri azaltır.

•       Mide asiditesi kontrol altına alınarak, mide kazınması, yanması gibi sorunlar engellenir.

•       Metabolizma hızını düzenler.

•       Akupunktur tedavisi sırasında, vücutta serotonin ve endorfin seviyeleri artmaktadır. Bu hormonlar diyet yapan kişiye huzur verir, sedasyon sağlar. Böylece kişinin diyetine olan sürekliliğini ve uyumunu artırır.

Akupunktur  seansları

İnsan vücudundaki belirli akupunktur noktalarına iğneler sayesinde yapılan uyarılarla organizmanın hemen her yerine ulaşabilecek bilgiler iletilmektedir.

Vücudumuzun kendi kendini onarım gücü çok yüksektir. Vücudumuzda bu gücü harekete geçiren belli uyarı noktalarına “akupunktur noktaları” denir. Bu noktalar uyarılarak enerji dolaşımı normale döndürülür ve hastalık hali ortadan kaldırılır. Böylece organizma kendi olanaklarıyla hastalığın ortadan kalkmasını sağlar. Hastalığın belirtilerine değil, nedenine yönelik bir tedavi metodudur.

Hastanın yaşına, cinsiyetine, tıbbi koşullarına göre seans sayıları farklı olabilir.

DİĞER TEDAVİLERİMİZ

Ağrılarınız Kaderiniz Değildir.

Bize ulaşın, ağrısız hayatınızın tadına varın…

Tedavilerimiz

Nöralterapi, Tetik Nokta Enjeksiyonları, Eklem Enjeksiyonları, Visseral Manuel Terapi, Scalp Akupunktur, Kuru iğne Tedavisi, Nogier Kulak Akupunktur, Ortopedik Manuel Terapi alanlarında hizmet vermekteyiz.

TÜM HİZMETLERİMİZ İÇİN TIKLAYIN

Nöralterapi